Een administratie en boekhouding voeren hoort bij het opzetten en hebben van een onderneming. Het is een wettelijke verplichting waarin u vast legt wat er in uw onderneming gebeurt en houdt u overzicht. Een goede administratie geeft u inzicht in het succes van uw onderneming en geeft u de mogelijkheid planningen te maken en bij te stellen waar nodig. Bovendien verwachten de Belastingdienst, Kamer van Koophandel, de bank en eventuele investeerders een kloppende administratie van u.

Bankabel heeft ruime ervaring met het verzorgen van uw administratie, financiële rapportages, aangiften en andere administratieve verplichtingen.

U bepaalt zelf hoe Bankabel uw administratie verzorgt. In overleg kan ons aanbod uiteraard ook aangepast worden naar uw wensen. De mogelijkheden zijn:

  • U kunt zelf alle bonnetjes, facturen en andere documenten ordenen en deze periodiek in mappen aanleveren;
  • U kunt zelf alles scannen en mailen;
  • U kunt al uw post op het adres van Bankabel laten bezorgen. Bankabel ordent en beheert uw documenten in archiefmappen, zorgt voor een kloppende administratie en zendt alle originele/gescande documenten naar u toe.
  • Ook is het mogelijk dat u zelf uw administratie in het boekhoudprogramma verwerkt. Periodiek controleren wij dan uw administratie en boekhouding.

Iedere maand ontvangt u vervolgens een rapport met een overzicht van uw inkomsten, welke klanten u nog moeten betalen, wanneer u welke post heeft ontvangen, welke rekeningen nog open staan, hoeveel ruimte u op uw bankrekeningen heeft en wat de aansluiting is tussen uw administratie, aangiften en jaarrekening.

Nadat het boekjaar is afgelopen stellen wij uw jaarrekening en resultatenrekening op en bespreken wij deze met u.